آموزش تهیه گالانتین مرغ یا مرغ بدون استخوان

 امروز یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاها رو میخواهیم آموزش بدیم

روش تهیه مرغ بی استخوان یا اصطلاحاً گالانتین مرغ

طرز تهیه مرغ بی استخوان - گالانتین مرغ

مواد لازم:
مرغ درشت ۱ عدد
نمک، فلفل، آبلیمو به میزان لازم
پیاز داغ یک چهارم پیمانه
برنج ۱ پیمانه
هویج خرد شده ۱ عدد
زرشک خیس کرده یک دوم پیمانه
گردو خرده شده یک دوم پیمانه
خلال بادام یک دوم پیمانه
زعفران سائیده و حل شده در آبجوش یک چهارم پیمانه
شکر ۲ قاشق سوپ خوری
کره آب شده یک دوم پیمانه

.

طرز تهیه مرغ گالانتین در ادامه…

 

طرز تهیه مرغ بی استخوان - گالانتین مرغ

روش تهیه:
مرغ را از شب قبل در نمک، فلفل و آبلیمو یا در آب نمک قرار دهید. سپس با پشت چاقو قوزک پای مرغ را بشکنید. از زیر گردن مرغ تا انتهای دم مرغ را چاک داده و گوشت‌های مرغ را از استخوان جدا کنید. با نوک چاقو از قسمت دنبالچه شروع کنید. گوشت را از استخوان جدا کنید تا برسید به مفصل ران که به استخوان پشت مرغ وصل می باشد. اول مفصل را جدا کنید. پس از آن گوشت ران را از استخوان جدا نموده، همین عمل را با ران دیگر انجام داده بعد شروع کنید به جدا کردن استخوان پشت و استخوان سینه. سپس برسید به غضروف بال آن را هم جدا کنید.استخوان بال را نیز کاملا درآورید. فقط نوک بال مرغ می ماند.

.

داخل مرغ را با نیمی از آبلیمو و روغن مایع و زعفران و نمک و فلفل مزه‌دار کرده و خلال بادام، خلال نارنج، برنج پخته، خلال پسته و خلال هویج را در داخل مرغ قرار دهید. مرغ را کنار بگذارید و مواد داخل مرغ را به این ترتیب آماده کنید.

.

برنج را از هفت الی هشت ساعت قبل با آب و نمک خیس کنید. در قابلمه مناسبی آب ریخته روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. آب برنج خیس شده را خالی کنید، برنج را در آب جوش ریخته و بجوشانید تا مغز برنج پخته شود. آبکش کنید در این فاصله هویج را با کمی آب نیم پز کنید. سپس با برنج و پیاز سرخ شده مخلوط کنید. زرشک گردو خرد شده و خلال بادام را نیز اضافه کنید.

.

شکر و کره، بقیه زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل را مخلوط کرده به تمام مواد اضافه کنید. مواد آماده شده را داخل مرغ بریزید. ابتدا ران های مرغ را پر نموده و بعد بقیه قسمت مرغ تا به گردن را بت نخ و سوزن دوخته و باقیمانده مواد را داخل آن می ریزیم. سپس قسمت خارجی مرغ را زعفران و روغن مالیده کنار بگذارید.

.

با دست مرغ را فرم می دهیم. به طوری که شکل اولیه خود را پیدا کند. مرغ را در سینی چرب شده قرار داده مابقی زعفران را با یک قاشق سوپخوری روغن مایع و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و با قلم مو روی مرغ می مالیم.

.

در سینی فر کمی سیب درختی، کرفس، هویج و سبزیجات معطر و پیازچه قرار داده و سینی را درون فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد از قبل گرم شده است به مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه تا دو ساعت می پزیم. توجه داشته باشید که مرغ باید کاملا طلایی شود. در این میان هر ۲۰ دقیقه یکبار به مرغ سر زده اگر آب آن کم شد به آن آب اضافه کرده تا در نهایت رنگ مرغ طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و نخ آن را بیرون می کشیم و به دلخواه تزئین می کنیم.

.

امیدوارم از این آشپزی لذت برده باشید.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:آموزش تهیه گالانتین مرغ یا مرغ بدون استخوان, | 15:8 | نویسنده : Admin |

  • never mind
  • جاوا